Kävelyretki Elovaaran luontopolulla

Hyvä Joensuun seudun Pro seniorikerhon jäsen

Lähde nauttimaan syksystä, hyvistä maisemista ja hyvästä seurasta. Lähdemme joukolla kävelyretkelle Hammaslahden Elovaaran maisemiin.

Kokoonnumme Elovaaran parkkipaikalle tiistaina 21.9. klo 13:00. Sauvat kannattaa varata mukaan. Kävelyretkellä laavupaikalla paistamme kerhon tarjoamia makkaroita. Omat juomat mukaan. Ilmoittautumista ei tarvitse tehdä.

Tietoa paikasta

Elovaaran luontopolut

Elovaaran luontopolut koostuvat kahdesta erimittaisesta luontopolusta: luontopolusta ja Harjupolusta. Elovaaran polut kulkevat geologisesti ja maisemallisesti arvokkaalla alueella. Polkujen varrella voi nähdä saniais- ja lehtokorpia sekä jyrkänteitä ja niiden alusmetsiä. Luontopolku on 1,5 kilometrin mittainen ja se on merkattu maastoon opastein sekä keltaisilla maalauksilla. Reitin varrella on laavu, tulipaikka ja käymälä. Kaupunki tuo polttopuita tulipaikalle. Reitin varrella on pitkospuita sekä tauluja, jotka kertovat alueen luonnosta.

Toinen Elovaaran poluista, Harjupolku, on 2,5 kilometrin mittainen. Tämä polku kulkee pääsääntöisesti harjujen harjanteilla, ja polulta on hienot näköalat suppien pohjalle, varsinkin keväisin kun puiden lehdistö ei vielä estä näkymää. Polku on merkattu maastoon opastein sekä punaisilla maalauksilla. Reitin varrella on taukopaikka, jossa on avokota, tulipaikka sekä käymälä. Kaupunki hoitaa polttopuut tulipaikalle. Taukopaikka ja käymälä ovat esteettömiä. Ne sijaitsevat parkkipaikan välittömässä läheisyydessä.

Osoite: Lehtoniementie 94, Hammaslahti (luontopolku,

karttalinkki